Musiikkia, lyriikkaa ja journalismia – in English

Musaope-Petran kuvailema räppiprojekti oli mielenkiintoinen ohjauskokemus myös englannin opettajan näkökulmasta. Opiskelijat pitivät projektissa hyvänä ryhmätyötä, vapaampaa työtapaa, Garage Bandia, iPadin käyttöä sekä englannin ja rap-tietoutensa / -osaamisensa karttumista.

Opiskelijoiden tehtävänä oli luomansa rap-kappaleen lisäksi luoda yhteinen nettilehti, johon kappaleen lisäksi tuli artikkeleita rapin historiasta ja artisteista englanniksi. Käytimme avuksi Magazine Factory -nettilehtipohjaa, jota oli valitettavasti hieman kömpelö käyttää. Lopputulos on kuitenkin hieno!

Totesimme Petran kanssa projektin päätyttyä että annoimme opiskelijoille sittenkin liikaa aikaa, sillä he tuudittautuivat ajoittain siihen luuloon että aikaa on enemmän kuin sitä olikaan. 4-5 hengen ryhmissä työmäärä ei myöskään jakautunut aina tasaisesti, ellei ryhmä pitänyt siitä huolta.

Opiskelijat toivoivat loppupalautteessaan, että ope antaisi heille esim. muutaman teeman listan josta valita yksi sanoitusten teemaksi. Monella ryhmällä tuhrautui lyyriikoiden rustaamiseen liialti aikaa. Osan oli vaikea löytää tietoa artikkeleihinsa, ja koska käytimme vain vapaasti jaettavia kuvia, niidenkin löytäminen artikkeliin saattoi olla vaikeaa.

Opiskelijat olivat myös huolestuneita yksityisyydensuojastaan, sillä rap-kappaleet ovat monelle henkilökohtaisia. Tämän vuoksi en myöskään linkitä lehteämme tähän.

Suosittelen ainerajojen ylittävää yhteistyötä kaikille!
-Enkun ope Kaisa Rajalahti

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s